Autor článku
Antiblokovací tracking kódy
Pro naše klienty (a tedy i partnery) jsme si připravili skvělou novinku. A tou jsme zvýšili přesnost našeho trackingu, neboli měření prokliků a konverzí. Myslím, že už jsem si získal vaši pozornost.
Touto technologickou novinkou jsou tzv. antiblokovací (anti-adblockové) trackingové a konverzní kódy. Jak už název napovídá, nenechají se jen tak něčím blokovat.
A to jak prohlížečem, tak právě v našem oboru často zmiňovanými blokátory reklam.
Tyto nové kódy je potřeba nasadit na inzerentský web (máte je k dispozici v sekci Kódy v nastavení každé vaší Reklamní kampaně). Na straně partnerů se tedy vůbec nic nemění, je to jen o změně kódů na mateřském webu, kde jsou realizované samotné objednávky.
Pokud používáte některou z e-shopových platforem (typu Shoptet.cz a další), je dost možné, že už tyto nové kódy máte automaticky nasazené. Pro konkrétní seznam podporovaných platforem nám napište, ten počet se neustále mění.
Víme, že se affiliate partneři po tomto trackingu ptali a my jsme jako první na našem trhu s ním přišli.
Dle našich interních testů, se kterými nám pomáhali i někteří z inzerentů a partnerů, je náš tracking aktuálně odolnější vůči: AdBlock/Plus, uBlock Origin, Ghostery, Safari 14, Firefoxu s nejvyšší ochranou, Opeře s interním blokátorem, Brave a kombinacích.
Výhodou naší strategie a technologie je ta, že dokážeme v budoucnu i tuto ochranu posouvat a vylepšovat, protože je možné, že časem nebude odolná, jako dnes.
Kapitoly
Jak takový kód vypadá?
Na první pohled je velmi podobný těm stávajícím z třetí generace trackingu, ta hlavní kouzla se právě udála až na serverové části u nás.
Co nasazením kódů získáte?
Větší přesnost měření. Tečka. Díky těmto novým upraveným kódům máme mnohem lepší nástroj na doměření více prokliků a konverzí pro vás i vaše partnery. A pro partnery toto téma bude i v budoucnu mnohem důležitější, takže se po něm budou ptát.
Někteří kvůli absenci ochrany proti blokátorům se nemusí zapojit do kampaně, takže určitě nenechávejte výměnu kódů na „někdy v budoucnu“.
Doporučení pro nepoužívání Google Tag Manageru
Pokud chcete pro svůj affiliate program zajistit co největší přesnost měření (které je realizováno přes trackovací a konverzní kód), doporučujeme kódy nasazovat přímo do kódu webu, ne do externí služby typu Google Tag Manager (neboli GTM).
Tato služba, a jí podobné, je plošně blokována prohlížeči a blokátory reklam, takže v návaznosti na to je pak blokován i náš skript.
Stability a bezpečnosti webu se bát nemusíte, naše kódy jsou standardně načítány tzv. asynchronně, takže nezpomalují načítání stránek.
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *