Affiliate slovník
11. 2. 2025
Ondřej Martinek Ondřej Martinek
Autor článku

Affiliate slovník

Affiliate marketing je poměrně nové odvětví (obzvláště v ČR) a proto jsou většině lidí, kteří se s tímto oborem seznamují, cizí pojmy jako CPA, lead apod.

Sestavili jsem tento slovník pojmů z affiliate marketingu, aby vám pomohl se lépe orientovat a pochopit o čem se v článcích mluví. Základní logikou, která je nutná k pochopení, jsou definice a vzájemné vztahy mezi inzerentem, správcem a partnerem.

Slovníček affiliate hesel a pojmů

Typy odměňování v rámci partnerských programů

Zde máme pro vás vypsané různé metody, jak se definují provize a odměny pro partnery.

  • CPA = Cost per Acquisition – Cena za akci, může se jednat o objednávku, kontakt, vyplněný formulář apod.
  • CPC = Cost per Click – Cena za kliknutí.
  • CPL = Cost per Lead – Cena za kvalifikovaný kontakt.
  • CPM = Cost per Mil – Cena za 1000 zobrazení.
  • CPO = Cost per Order – Cena za objednávku.
  • CPS = Cost per Sale – Cena za prodej.
  • CPV = Cost per View – Cena za jedno zobrazení.

Alternativně se může používat tento koncept:

  • PPA = Pay per Acquisition – Platba za akci.
  • PPC = Pay per Click – Platba za klik.
  • PPI = Pay per Impression – Platba za zobrazení.
  • PPL = Pay per Lead – Platba za kvalifikovaný kontakt.
  • PPS = Pay per Sale – Platba za prodej.
  • PPV = Pay per View – Platba za zobrazení stránky.
Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení