
Autor článku
Affiliate slovník
Affiliate marketing je poměrně nové odvětví (obzvláště v ČR) a proto jsou většině lidí, kteří se s tímto oborem seznamují, cizí pojmy jako CPA, lead apod.
Sestavili jsem tento slovník pojmů z affiliate marketingu, aby vám pomohl se lépe orientovat a pochopit o čem se v článcích mluví. Základní logikou, která je nutná k pochopení, jsou definice a vzájemné vztahy mezi inzerentem, správcem a partnerem.
Kapitoly
Slovníček affiliate hesel a pojmů
Typy odměňování v rámci partnerských programů
Zde máme pro vás vypsané různé metody, jak se definují provize a odměny pro partnery.
- CPA = Cost per Acquisition – Cena za akci, může se jednat o objednávku, kontakt, vyplněný formulář apod.
- CPC = Cost per Click – Cena za kliknutí.
- CPL = Cost per Lead – Cena za kvalifikovaný kontakt.
- CPM = Cost per Mil – Cena za 1000 zobrazení.
- CPO = Cost per Order – Cena za objednávku.
- CPS = Cost per Sale – Cena za prodej.
- CPV = Cost per View – Cena za jedno zobrazení.
Alternativně se může používat tento koncept:
- PPA = Pay per Acquisition – Platba za akci.
- PPC = Pay per Click – Platba za klik.
- PPI = Pay per Impression – Platba za zobrazení.
- PPL = Pay per Lead – Platba za kvalifikovaný kontakt.
- PPS = Pay per Sale – Platba za prodej.
- PPV = Pay per View – Platba za zobrazení stránky.